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Vollständige Version anzeigen : Tips For Competitors


CaesarPhilon
08.09.2003, 13:23
Hi there,
this forum is a good idea andmight be useful for German players I think, though I'm not sure if it was a good idea of me writing in English here. I can understand German but writing is too hard for me.

After the closing of ICU (http://www.i-challengeu.com/main/) currently there are twosites wich run contests.One is CBC (http://www.citybuildingcontests.net/) and the other is Heaven Games (http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/caeforumscgi/display.cgi?action=t&fn=27).
As Koppi mentioned contestrequire a different kind playing. To gain advantage against others you need to know some game features wich arent so often used in ordinary maps.
Both contest sites have smillar lists of game features and before joining a competition it is advised the player reads these pages first.The links below are CBC's game features/rules pages in German and HG has a smillar list.
<A title="" href="http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_c3.html" target=_self>Caesar 3 Spielbesonderheiten
</A>Pharao &amp; Kleopatra Spielbesonderheiten (http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_ph_cleo.html)
Zeus &amp; Poseidon Spielbesonderheiten (http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_z_p.html)
Allgemeine Wettbewerbsregeln (http://www.citybuildingcontests.net/rules_ger.html)

For new Caesar3 competitors exceptreading thesepages I would like to suggest some tutorial maps wich I have specially designed lately to help new contest players to understandsome game features. Advanced Caesar3 Tutorials can be foundhere (http://www.geocities.com/caesar_jan/cp_tutorials.html)and here (http://home.tiscali.nl/ancientcitybuilding/advanced_tutorials.htm)in English or here (http://perso.wanadoo.fr/cesar.3/telechargemenx.html)in French. Anyone who wants to translate the text files to German and show the maps ontheir own site can do so.
I have heard that most German players know English and a German translationfor contest pages might be not neccesary. What is your opinion Koppi?

koppi
08.09.2003, 13:39
Hi CaesarPhilon and welcome here http://www.staedtebauen.de/modules/RteMulti/pneditor/images/em.icon.smile.gif

Feel free to post in english here.
I think if someone like to compete in a contest and need some help for translation we can help.

Diese Nachricht wurde ge&auml;ndert von: koppi, 08.09.03 - 14:43

eva75
08.09.2003, 13:48
hi caesarphilon!



first of all a warm welcome. nice to have u here.



and...well i guess, a lot of us, which includes me, have the same "problem" as u - we understand english quite well, the passive word-power is okay, but when it comes to writing and speaking, we have our little problems to find the right words and the grammar is in need of improvement too - but as long as we understand each other thats okay for me.



but, what i really wanted to say is:

i just read "pharao & kleopatra spielbesonderheiten" and i found it very interesting and it makes me really wanna attend a contest one time - though (or because?) its a whole different kind of playing..



so thanks and hope to read more from u in this forum.



eva

koppi
08.09.2003, 14:03
Hi Eva
leider gibt es ein paar Besonderheiten bzw. "Features" die man nicht ausschalten kann oder deren Verwendung schwer nachzuweisen sind.
Die Wettbewerbsdesigner rechnen schon damit das zum Beispiel die meisten Strassen ohne Bezahlung bauen und planen dementsprechend weniger Startkapital ein.
Es gibt nicht wenig Stimmen die meinen man sollte aber gänzlich auf solche Features verzichten.

eva75
08.09.2003, 14:22
hi koppi,



ich hab mich mit dem thema ja bisher noch nicht befasst, aber ich kann die wettbewerbsdesigner verstehen. wenn ich ein feature nicht ausschalten und nur schwer dessen benutzung nachweisen kann, ist es sicher fairer den ehrlichen spielern gegenüber das feature vorher mit einzuplanen, als die benutzung zu verbieten, einen regelverstoß aber nicht nachweisen zu können.



wenn es mir auch anders besser gefallen würde -> auf die ehrlichkeit der spieler würde ich mich auch nicht verlassen. nein. da bin ich zu großer realist.

koppi
08.09.2003, 15:10
Also ich werde doch mal die wichtigsten Passagen aus CaesarPhilons Posting übersetzen:

Nachdem ICU (http://www.i-challengeu.com/main/) geschlossen wurde gibt es derzeit noch zwei Sites die Wettbewerbe abhalten. Zum einen CBC (http://www.citybuildingcontests.net/) und zum anderen Heaven Games (http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/caeforumscgi/display.cgi?action=t&amp;fn=27).
Um gegen andere bestehen zu können sollte man die Eigenheiten der Spiele kennen die wir beim normalen Spielen eigentlich nicht benutzen.
Beide Wettbewerbssites haben ähnliche Listen über diese Features und sollten von den Spielern zuerst gelesen werden.
Die folgenden Links führen zu den deutschen Übersetzungen dieser Features bei CBC.
Caesar 3 Spielbesonderheiten (http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_c3.html)
Pharao &amp; Kleopatra Spielbesonderheiten (http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_ph_cleo.html)
Zeus &amp; Poseidon Spielbesonderheiten (http://www.citybuildingcontests.net/ger_rules_z_p.html)
Allgemeine Wettbewerbsregeln (http://www.citybuildingcontests.net/rules_ger.html)

Neuen Cäsar3 Wettkämpfern möchte ich noch einige Tutorialkarten empfehlen die ich (CaesarPhilon) speziell für neue Wettkämpfer gemacht habe um diese Features zu verstehen. Erweiterte Cäsar3 Tutorials findet man hier (http://www.geocities.com/caesar_jan/cp_tutorials.html) und hier (http://home.tiscali.nl/ancientcitybuilding/advanced_tutorials.htm) in englisch sowie hier (http://perso.wanadoo.fr/cesar.3/telechargemenx.html) in französisch. Falls jemand diese Text Files ins deutsche übersetzten und die Karten auf seiner Seite zeigen möchte kann dies tun.

GuinnessDraught
19.03.2005, 12:19
Funzen die Features auch beim "normalen" Städtebauen? Ich hab nämlich ein paar davon ausprobiert (kostenlose wege bei pharao etc) und bei mir gehts net.



Oder mach ich was falsch?

Max
24.03.2005, 08:51
Hallo GuinnessDraught,



die Features sollten immer funktionieren.

Wenn man z.B. Gärten anlegt und die Maustaste erst wieder über der Steuerleiste (den Bau-Symbolen) loslässt, wird dafür nichts berechnet.



Ich hab mir das aber abgewöhnt - es wär ja sonst viel zu einfach ;)